投稿日:2017年6月28日/ 更新日:2017年8月1日


国際委員会より,今後の海外のCFP情報です。DiGRA本体(http://www.digra.org/)のページからの情報に基づいています。

以下の投稿を元に記事を作成しました.
https://www.facebook.com/digrajapan/posts/1407544789332417?notif_t=like&notif_id=1498483720942401

 

Clash of Realities 2017
Media Education Summit “Ethics Beyond Gameplay – Politics, Economy, Society”

CFP: 報告募集。7月16日まで(ケルン:ドイツ。11月6~8日)
https://goo.gl/ckZDNQ
https://goo.gl/esSQJ4
http://clashofrealities.com/2017/

 

Frameless Labs Festival

CFP:報告募集。7月20日まで(ロチェスター:アメリカ。9月12~14日)
http://www.lightandsound.org/
360 Film/VR/AR/Digital performance projectsが対象のようです。

 

DIGITAL GAMES MARKETS IN POST-SOCIALIST COUNTRIES WORKSHOP

CFP:報告募集。7月20日まで。(トルナヴァ、チェコ。9月28日)
http://2017.ceegs.eu/digital-games-markets-post-socialist-…/
https://goo.gl/6RdfKN
中欧・東欧ゲーム研究カンファレンス2017の関連イベント。
旧社会主義国におけるデジタルゲーム市場についてのワークショップ。

 

Special Session on Computational Intelligence and Games-IEEE CEEC 2017

CFP延長:7月23日まで。(エセックス、イギリス。9月27~29日)
http://ceec.uk/ceec17/special-sessions/cig/
https://goo.gl/pzkNJu
第9回CEEC(Computer Science & Electronic Engineering Conference)の中の特別セッションの一つ。

 

Perceiving Video Games – Young Academics Workshop at the Clash of Realities 2017

CFP: 報告募集。7月28日まで(ケルン、ドイツ。11月6日)
Clash of Realities 2017のプレイベント。若手研究者向け。
https://goo.gl/WdXNz6
http://clashofrealities.com/2017/perceiving-video-games/
http://clashofrealities.com/2017/

 

Games for the Assessment and Treatment of Mental Health

CFP: 報告・論文募集。8月4日まで(アムステルダム:オランダ。10月15~18日)
https://goo.gl/USrQiZ
https://chiplay.acm.org/2017/authors/workshops/

 

Philosophy of Computer Games 2017: Action in Games.

CFP:報告募集。9月1日まで(クラクフ:ポーランド。11月29日~12月1日)
http://epiphyte.home.pl/pocg2017/
https://goo.gl/6c4ip9
11th International Conference on The Philosophy of Computer Games

 

2nd Digital Health and Wellbeing Conference 2018

CFP: 報告募集。9月13日まで(ミルトン・キーンズ、イギリス。18年4月30日~5月3日)
http://digitalhealthwellbeingconference.weebly.com/
https://goo.gl/JgkH3C
Games for Healthがテーマの一つとして設定されています。

 

特集号:Media-ludic approaches: Critical reflections on games and research practice
掲載誌: MedieKultur: Journal of media and communication research

CFP: 原稿募集。9月1日まで
https://goo.gl/hehPTC
https://goo.gl/VbF284

 

Digital Culture & Society “Rethinking AI: Neural Networks, Biopolitics and the New Artificial Intelligence.”

CFP: 原稿募集。概要は7月15日まで、フルペーパーは10月1日まで
http://digicults.org/callforpapers/cfp-rethinking-ai/

 

Games & Culture – Special Issue on Casual Games

CFP:原稿募集。10月10日まで
https://goo.gl/G6nD1n

 

Clash of Realities 2017
Media Education Summit “Ethics Beyond Gameplay – Politics, Economy, Society”

CFP: 報告募集。7月16日まで(ケルン:ドイツ。11月6~8日)
https://goo.gl/ckZDNQ
https://goo.gl/esSQJ4
http://clashofrealities.com/2017/

 

Frameless Labs Festival

CFP:報告募集。7月20日まで(ロチェスター:アメリカ。9月12~14日)
http://www.lightandsound.org/
360 Film/VR/AR/Digital performance projectsが対象のようです。

 

DIGITAL GAMES MARKETS IN POST-SOCIALIST COUNTRIES WORKSHOP

CFP:報告募集。7月20日まで。(トルナヴァ、チェコ。9月28日)
http://2017.ceegs.eu/digital-games-markets-post-socialist-…/
https://goo.gl/6RdfKN
中欧・東欧ゲーム研究カンファレンス2017の関連イベント。
旧社会主義国におけるデジタルゲーム市場についてのワークショップ。

 

Special Session on Computational Intelligence and Games-IEEE CEEC 2017

CFP延長:7月23日まで。(エセックス、イギリス。9月27~29日)
http://ceec.uk/ceec17/special-sessions/cig/
https://goo.gl/pzkNJu
第9回CEEC(Computer Science & Electronic Engineering Conference)の中の特別セッションの一つ。
Clash of Realities 2017のプレイベント。若手研究者向け。

 

Perceiving Video Games – Young Academics Workshop at the Clash of Realities 2017

CFP: 報告募集。7月28日まで(ケルン、ドイツ。11月6日)
https://goo.gl/WdXNz6
http://clashofrealities.com/2017/perceiving-video-games/
http://clashofrealities.com/2017/

 

Games for the Assessment and Treatment of Mental Health

CFP: 報告・論文募集。8月4日まで(アムステルダム:オランダ。10月15~18日)
https://goo.gl/USrQiZ
https://chiplay.acm.org/2017/authors/workshops/

 

Philosophy of Computer Games 2017: Action in Games.

CFP:報告募集。9月1日まで(クラクフ:ポーランド。11月29日~12月1日)
http://epiphyte.home.pl/pocg2017/
https://goo.gl/6c4ip9
11th International Conference on The Philosophy of Computer Games

 

2nd Digital Health and Wellbeing Conference 2018

CFP: 報告募集。9月13日まで(ミルトン・キーンズ、イギリス。18年4月30日~5月3日)
http://digitalhealthwellbeingconference.weebly.com/
https://goo.gl/JgkH3C
Games for Healthがテーマの一つとして設定されています。

 

特集号:Media-ludic approaches: Critical reflections on games and research practice
掲載誌: MedieKultur: Journal of media and communication research

CFP: 原稿募集。9月1日まで
https://goo.gl/hehPTC
https://goo.gl/VbF284

 

Digital Culture & Society “Rethinking AI: Neural Networks, Biopolitics and the New Artificial Intelligence.”

CFP: 原稿募集。概要は7月15日まで、フルペーパーは10月1日まで
http://digicults.org/callforpapers/cfp-rethinking-ai/

 

Games & Culture – Special Issue on Casual Games

CFP:原稿募集。10月10日まで
https://goo.gl/G6nD1n

/ 更新日:2017年6月28日


The research group one of which consist of members of DiGRA Japan and Vice President of DiGRA, namely Koichi Hosi PhD, Akito Inoue, Kazufumi Fukuda Ph.D and Shinji Matunaga Ph D, working under the Agency of Culture, Japan has compiled the current research map on digital game in Japan and now is available on line from the following link.
Any researchers who would like to find out the latest trend on the Japnaese vidoegame research are encourage to download.

投稿日:2017年6月27日/ 更新日:2017年6月27日


「ハーフリアル」読書会が実施されています。

  • 主催者 : 高橋未玲 (編集者)、酒井泰斗 (会社員)
  • ゲスト : 松永伸司 (訳者)

参加申し込みはこちらですが、人数が限定されているので、お申し込みが必要となります。

http://socio-logic.jp/events/201706_Half-Real/